Real South-African Food! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Real South-African Food! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Real South-African Food!

Door: Niek en Fieke

07 November 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey,

het is weer tijd voor een kleine up-date. We wilden altijd nog een keer met z'n allen naar een echt Zuid-Afrikaans restaurant om het lokale eten een keertje te proeven. Hadden we aan onze stagebegeleidster gevraagd of die nog wat wist...en dat wist ze wel. Heel enthousiast vertellen over een restaurantje waar ze altijd kwam, wij helemaal verkocht natuurlijk. Dit leek ons wel wat! Hadden gelijk maar gevraagd of zei ook meeging als soorte van bedankje. Omdat we op drie afdelingen stage gaan lopen,hebben we alle drie onze begeleiders maar meegevraagd. Eentje kon er niet vanwege de baby dus gingen we gezellig eten met z'n 6'n. Eerst maar een lekker drankje vooraf want toen we hoorden dat er ook ingewanden op het menu (buffet) stonden moest er eerst wat moed worden ingedronken haha! De stemming werd er gelukkig niet minder van en als je je maar niet bedacht dat het ingewanden waren was het nog best lekker ook! Maar gelukkig waren er ook nog andere dingen waar je uit kon kiezen bv. Pap (smakeloze plakrijst), brood,kip,rijst,salades en worstjes. En als ' toetje' een lekker glaasje Amarula :).
Vrijdag zowaar een drukke dag gehad op stage, hadden allebei zo'n 7 patienten behandeld op 1 dag..een waar record! Dit omdat je normaal 7 mensen itt hebt en vaak met drie fysiotherapeuten. s'Avonds de braai weer gehad, dit keer met z'n vieren want de jongens waren een weekendje naar Swaziland. Zaterdag naar het Krugermuseum geweest, ging over Paul Kruger zelf. Dit was namelijk een president die veel voor SA heeft betekend. Was niet heel erg speciaal maar wel leuk om er een keer geweest te zijn. Kregen die dag ook nog een telefoontje van studenten die we hadden ontmoet tijdens het Krugerweekend. Die kwamen een weekendje naar Pretoria en vroegen of we nog gingen stappen. Dit leek ons wel een goed idee. Het werd ook een hele leuke avond/nacht. Reden genoeg om de volgende dag lekker aan het zwembad te liggen om rustig bij de komen!

Nou dat was het wel weer voor deze keer,

hope you enjoyed it!

Greetz, X
Fieke en Niek

• 07 November 2006 - 19:56

Patricia:

Hey Niek,
    Ben weer helemaal bij, ha ha en heb me meteen maar aan de mailinglijst toegevoegd. Jeetje echt super gaaf zeg!! En al die dieren. Zou meteen met je ruilen als het kon (wel met Levi erbij dan natuurlijk he!) lijkt me een geweldige ervaring. Hoewel ik me wel afvraag of dat eten daar wel wat voor mij zou zijn.... haha. Ziet er op de foto's allemaal prachtig uit en jullie zijn ook nog zo lekker bruin! Dat wordt nog een tegenvaller als je straks weer terug komt in ons kikkerlandje. brrr. nou spreek je wel weer. Veel plezier nog en geniet ervan! Kus Patries

• 07 November 2006 - 21:35

Marieke Z:

Hello dame en heer! Weer genoeg gelezen over jullie dolle avonturen daar. Fieke: ik vind je echt een dappere meid met al die spinnen en torren. Niek: je houdt haar wel een beetje op de rails he. Dat ze zonder Post Traumatisch Stresssyndroom terug keert? En gelukkig steeds meer patiënten. Dat jullie ook nog wat doen haha. Veel plezier nog de komende weken en ik lees het allemaal wel!
    Liefs Marieke

• 08 November 2006 - 13:02

Sabine:

Niek! Heb je een eeuwigheid niet gesproken! Hoe is het met je? Zo te lezen/zien bevalt het erg goed daar in Zuid-Afrika! Klinkt echt super daar! Heel veel plezier daar nog! Geniet ervan.. En ik spreek je snel weer een keer!
    Groetjes, Xx Sabine (Calella ;))

• 08 November 2006 - 18:37

Marie.:

Hallo Fieke en Niek,
    Volgens mij was dat een heftig restaurant, kan mij voorstellen dat jullie moed in moesten drinken, knap dat jullie van alles gegeten hebben,alweer een ervaring rijker moet je maar denken. En ook nog een drukke stage dag gehad.Het kan allemaal niet op.
    Het begint bij ons herfst te worden de wind waait op dit moment behoorlijk om het huis heen. Ik kruip zo heerlijk bij de kachel met een boek.
    Pas goed op jullie zelf!!
    Groetjes uit de Beemte Liefs Marie.

• 09 November 2006 - 08:00

Luc:

He Fieke en Niek,

Zat even te kijken op waarbenjij.nu en ja hoor... jullie hebben ook een site. Dikke kans natuurlijk.

Hoe dan ook, t was een leuk weekend geworden voor ons in Pretoria met name zaterdagavond!
    Nog veel plezier in Zuid Afrika! Wie weet zien we elkaar nog is.

Byebye,
    Luc

• 09 November 2006 - 17:30

De Familie Buunk:

Hai Niek,
    Hier een berichtje vanuit het natte Nederland. Wij zijn lekker druk met de voorbereidingen voor het verrasings feestje van jaap want die wordt 11 nov. 50! Maar hoe is het daar? heb je het naar je zin? en lopen er daar nog leuke afrikaanse meiden rond ;) haha
    Nou veel plezier daar nog!
    Groetjes van ons allemaal!!

• 10 November 2006 - 15:47

Willy:

jullie hebben het wel druk, zeg ,met zoveel patienten!!leuk dat jullie zoveel zien van Zuid-Afr.Hier is alles prima. Marije rijdt regelmatig in mijn Micra.Verder druk, ook op het werk. Groetjes Willy en Marije.

• 13 November 2006 - 15:21

Marielle:

He Fieke,

Das dan toch eens wat anders dan die eeuwige carpaccio. Ingewanden, moet er niet aan denken, maar je kunt tenminste wel zeggen dat je iets van de Zuid-afrikaanse keuken geproefd hebt en zo hoort het! Daar kan een zekere Machiel nog wat van leren, ha, ha.
    Fijn dat het goed gaat, heb wel de indruk dat jullie veel leren en af en toe een leuk uitstapje, prima.

Groetjes, Marielle

• 14 November 2006 - 07:10

Wim En Hermien:

Hallo Fieke en Niek
    Het is elke keer weer erg leuk om wat nieuws van jullie te lezen en te horen dat het goed met jullie gaat,fijn! Afgelopen zaterdag hebben wij verjaardag van Jaap gehad,was gezellig.Wim en ik hebben verkleed als "Abraham"nog een paar gedichtjes voorgelezen . Dit kon de familie wel waarderen. Wij kijken uit naar jullie nieuw verhaal en tot horens. Groetjes.

• 14 November 2006 - 13:07

Karlijn:

heyhey!!
    Super om te lezen dat jullie je daar zo goed vermaken, I enjoyed it ;)!!
    Zorg er alleen wel voor dat jullie niet overspannen terug komen....pfff 7 patienten op een dag zeg!!Druk druk druk ;)!!
    Heel veel plezier nog daaro en wel goed op elkaar passen he!!
    Liefs Karlijn