Top vakantie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Top vakantie! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Top vakantie!

Door: Niek en Fieke

21 December 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hello iedereen!

Even weer een update..hebben veel leuke dingen gedaan in de tussentijd! Hoop dat we geen dingen gaan vergeten.
Eerst dus wezen kajacken in Knysna. We zouden om 9uur vertrekken maar het vervoer was te laat dus het werd een uurtje of 10, toen waren ze het eten vegeten dus voordat we op het water zaten was het iets van 11uur. Typisch ZA zullen we maar zeggen. Maar ondanks het bewolkte weer was het een erg mooie tocht! Daarna snel doorgegaan naar Wilderness. Na een keer in een tent te hebben geslapen, hebben we nu een caravan geprobeerd. (vooral Fieke) Vond dit erg leuk! Er liepen allemaal beestjes rond de camping dus ze voelde zich al helemaal thuis. 's Ochtends voor de verandering maar vroeg weg via Oudtshoorn op naar Mosselbaai. In Oudtshoorn hadden we veel op de planning...begonnen met een struisvogelfarm. Hier de historie van het dier aangehoord en er nog even opgezeten. Een paar mensen mochten ook een stukje rijden dus Niek kon de verleiding niet weerstaan. Was erg leuk maar wel een beetje kort, maar naast een paard nu ook daar op gezeten..keer wat anders he! Aangezien het in een woestijn ligt en er maar 300ml regen per jaar valt moest het natuurlijk gaan regenen nu wij hier waren. Worden een soort regengoden hier :S. Toen maar lekker droog naar de grotten gegaan. Hier de adventure tour gedaan. Was een erg leuke tour door de grotten die ook echt avontuurlijk was! Moesten ons door nauwe gangen wringen en tigerkruipen onder de lage stukken! Eindelijk heel uitgekomen om verder te gaan naar een cheetah en croc park. Hier was het verschillende grote kat soorten kijken en krokodillen (verassend he). Je kon er heel spectaculair met krokodillen duiken in een kooi! Leek echt heel leuk maar toen we er kwamen waren er maar 2 half dooie crocs die niet van plek afkwamen. Toch maar niet gedaan. Overnacht in Mosselbaai en verder gegaan naar Swellendam. Onderweg kwamen we een andere bungeejump tegen. Konden het niet laten om even te ' kijken'. Waren allebei niet moeilijk over te halen om te springen. Was een stuk minder hoog dat de vorige maar je kwam wel een stuk dichter bij de grond dus dat was wel eng. Daarna naar een natuurreservaat geweest, echt super mooie duinen en zee! Hebben echt genoten van het uitzicht.
Volgende stop was Hermanus. Hier heb je de kans om met de Witte haai te duiken (wel in een kooi ofcourse). Het is dan wel wel naseizoen maar ze hadden nog wel elke keer haaien gezien. Dus wij de volgende dag haaien duiken! Vol goede moed op de boot, en toen we de eerste haai al snel zagen kregen wel alleen maar meer zin/hoop. Het veranderde echter al snel toen we allebei kotsmisselijk werden van de golven en de stank van de vis/bloed (waarmee ze de haaien lokken). Voordat we de kooi in mochten kreeg Fieke het idee om haar eigen lokmiddel te gebruiken, werkte heel goed overigens! Kregen gelijk een haai te zien die tegen onze kooi aan knalde met zijn staart! Erg fascinerend gezicht zo'n beest van zo dichtbij. Nog even de laatste stukje ontbijt achter laten en snel weer naar de kust. Vervolgens overnacht in Gordonsbaai. Volgende dag de Kaaproute gedaan, erg mooi. Kaap de goede hoop en capepoint bekeken. Kaapstad overnacht, en toen de volgende dag de Tafelberg beklommen (vandaag). Erg vermoeiend maar wel een stuk mooier en leuker dan de kabelbaan. Super uitzicht over Kaapstad daarboven want was echt helder weer. 's Middags uitgerust op het strand. Nog 1 nacht in Kaapstad en morgen gaan we de wijnroute doen in Stellenbosch. Daarna dagje rust en dan moetn we weer terug naar Pretoria!

Tijd gaat echt super snel en we doen leuke dingen zoals jullie lezen! Misschien dat dit het laatste berichtje is op de site want we gaan niet veel spectaculaire dingen meer doen. Zijn over een weekje ookal thuis dus dan kunnen jullie alles vragen :S :).

Iedereen alvast een hele fijne Kerst!!!!
En we zien jullie snel!!

Dikke Kus,

Fieke & Niek

• 21 December 2006 - 20:32

Inge:

Nou het geet er op met jullie wat een enorm spannend moment in een kooi lekker opgesloten. Fijn dat alles zo goed gaat met Niek enFiek we zijn er erg blij mee.

• 24 December 2006 - 14:06

Carien/Erik:

Hallo Fieke en Niek,

In de eerste plaats nog bedankt Fieke voor jouw kerstkaart, jullie ook nog een fijne kerst daar, zal weleen vreemd gevoel zijn om daar kerstmis te vieren.We hebben jullie belevenissen weer gelezen,machtig wat jullie allemaal meemaken,alhoewel iok niet zou willen ruilen als ik dat lees met die haaien,gatver!!!!!! Met Erik is alles goed,niets mis met zijn hart, dus dat geeft de burger weer moed.We hebben nu lekker vakantie dus wat eten, wat lummelen en uitrusten voor we ons weer gaan uitleven op de leerlingen.Nou we hopen dat jullie daar nog een geweldig leuke eindsprint trekken en hopen jouw(Fieke)heel gauw weer te zien en te spreken.
    liefs xxxxx

• 24 December 2006 - 18:33

Marieke Z:

Hallo Fieke en Niek!
    Bedankt Fiek voor de kerstkaart. Jullie ook fijne kerst gewenst en dat jullie met een paar dagen weer goed terug komen. Tot snel weer, om de verhalen aan te horen. Wilde trouwens met de klas afspreken om in de week dat we vrij zijn, wat af te spreken. Liefs Marieke

• 25 December 2006 - 15:28

Karlijn K:

Merry x-mas voor jullie allebei!!
    Wat een spannende verhalen weer zeg,jullie maken echt veel mee!!
    Alvast een hele goede terug reis en tot snel!!

Liefs Karlijn

• 25 December 2006 - 20:57

Anne:

Hoi Fieke en Niek,

Vanwege heimwee naar het mooie Zuid-Afrika ben ik waarbenjij.nu maar aan het bekijken en ik kwam jullie site bij toeval tegen! Goed om te lezen dat jullie die avond veilig in Durban zijn aangekomen. Geniet nog van de laatste dagen.

Groetjes Anne (In drakensbergen ontmoet:))