Scherp weekend! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Scherp weekend! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Scherp weekend!

Door: Niek en Fieke

31 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo trouwe fans!!

Weer een week Zuid-Afrika achter de rug. Afgelopen week hebben we stage gelopen op onze nieuwe afdeling; orthopedics. Op deze afdeling komen patienten van buiten het ziekenhuis voor behandeling van allerhande klachten. Vooral de rug en schouder schijnen erg gevoelig te zijn. Vaak zijn het mensen die eerst in het ziekenhuis hebben gelegen en daarna voor nabehandeling komen. We zijn dan van 8.00 tot 12.00 bezig, maar het is vaak erg rustig... Zo`n 3 patienten per ochtend per persoon is een heel mooie score. We staan nu onder begeleiding van Sipho, hebben hem alleen nog maar weinig gezien. Ons beiden is opgevallen dat de patienten hier nogal theatraal hun klachten tentoonstellen, is dus even zoeken naar wat het eigenlijke probleem is. Het was dus een enerverende week wat stage betreft. We moeten hier ook weer 4 weken stagelopen (waarvan er 1,5 verstreken zijn) en als laatste op de ademhalings/long afdeling nog 3 weken. Zitten nu dus ongeveer op de helft van onze totale stage en krijgen binnenkort als het goed is onze tussenevaluatie. Maar eens afwachten wat daar uit komt ;)!!
Vandaag hebben we ook wat patienten voor orthopedie in het ziekenhuis (the wards) gezien. Daar kunnen we ons vanaf nu in de middag mee vermaken.
Het weekend was natuurlijk ook weer erg leuk: zaterdag zijn we naar het Rietvlei Nature Reserve geweest, daar hebben we "eindelijk" onze eerste neushoorns gezien! Was wel erg gaaf, want t was een familie`tje: papa, mama en baby die even voor onze auto de weg overstaken! Verder een paar gnoes en struisvogels gezien, ook altijd leuk. Zondag hebben we in en aan het zwembad gelegen, aan het kleurenschema gewerkt. En natuurlijk zondag weer met het hele huis uit eten. Dit keer naar de Thai, erg mooi aangekleed, dus we waren even bang dat het een dure avond zou worden, maar dat viel gelukkig mee. Wat niet meeviel was de hoeveelheid chili in ons eten... We hadden allemaal de mildste scherpte gekozen, maar het water was niet aan te slepen. Iedereen zat te snotteren, hier en daar betraande oogjes, maar wel erg lekker!! We gingen in ieder geval dus goed scherp de nieuwe week in.

Groetjes en x

Niek en Fieke

• 31 Oktober 2006 - 19:40

Inge:

Weer een gezellig stukje en mooie foto's.
    Even een tip tegen het hete eten neem i.p.v. drinken een klontje boter en alles is over.
    Veel succes en eet smakelijk !!!!!!

• 01 November 2006 - 09:58

Nelleke:

Ha Fieke, wat te gek allemaal. Ik hoop dat je ervan geniet tot in je tenen. Liefs!

• 01 November 2006 - 15:13

Velstra Vlist:

je hebt weer heel wat meegemaakt zo te lezen ben je al lekker bruin want het zwembad zie je vaker als dat je mensen aan het kneden bent de weekenden zijnook heel leuk zo te lezen of er ook veel drank aan te pas komt weet ik niet ik heb wel een tip AMAHOELA moet heel lekker zijn volgen Ramona nog veel plezier groeten Velsta

• 05 November 2006 - 10:48

Myrthe:

Goede keus geweest dat Zuid-Afrika!!

• 05 November 2006 - 13:07

Carien / Erik Vorden:

Hallo Fiek en niek,

Na lang zoeken jullie site gevonden, erg leuk om te lezen en geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken.Jullie schrijven inspirerende stukjes, alleen daarom zou jullie stage een 10 + moeten krijgen.Trouwens geweldig dat je tijd hebt en krijgt om veel van Zuid- Afrika te zien.Jullie stage in het ziekenhuis lijkt me heftig niet het aantal mensen wat je moet behandelen maar wel waar ze aan lijden of wat hun is overkomen.Hier gaat alles zijn gangetje, koud en regenachtig en dus richting de winter.Zal straks voor jullie tegenvallen als je in december of zo terug komt.Nou wij wensen jullie nog veel plezier en inspiratie en wij blijven jullie trouw volgen!!!!!!Hou jullie goed en tot lezens.

• 06 November 2006 - 06:46

Ramona:

Wij hebben onze vakantie Peru er inmiddels weer opzitten en daarom is het des te leuker om jullie avonturen op het Afrikaanse continent te volgen!! Heel veel plezier nog en ik ga maar weer eens aan het werk.......!