Jaaaa, op reis!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Jaaaa, op reis!!!! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Jaaaa, op reis!!!!

Door: Niek en Fieke

09 December 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey,

nou de stage zit erop, we hebben hem allemaal met een goed afgesloten dus kunnen met een fijn gevoel op vakantie! Om dit te vieren hadden ze op stage de kerstbraai voor ons vervroegd. Was erg gezellig. We hebben een foto gemaakt met het hele team en deze ingelijst als afscheidskado. Zag er wel leuk uit, maar de reactie was nog veel beter! De hele staff was helemaal door het dolle. Er ontstond zelfs een discussie over waar de lijst moest staan. En natuurlijk stond niet iedereen erop (dat was echt onmogelijk), dat leverde wel wat beteuterde koppies. Hoe dan ook, het was een geweldig succes. De stage zit er nu dus echt op, wel erg vreemd. Het is wel super snel voorbij gegaan, maar het was een geweldige ervaring. De laatste week op chest was erg rustig, hebben ze vast gedaan zodat we uitgerust op reis konden. Volgens Lule (een van de fysio`s) kwam het doordat in December gewoon weinig mensen ziek worden. Mooie constatering..
We zaten deze week wel helemaal in de afscheidsbraaien: donderdagavond was er ook een georganiseerd bij touwtrekken voor ons afscheid. Ook dat was weer leuk. Hebben nog wat goede tips voor op reis meegekregen en zelfs een afrikaans boek waarin veel toeristische plekken beschreven worden. Gisteravond (vrijdag) hebben we met onze huisgenoten de laatste braai gehad. Nog wat foto`s gemaakt en gekletst. Vanochtend was iedereen er al vroeg uit om ons uit te zwaaien, heel lief, zo vroeg op de zaterdag!!
Op dit moment zitten we in een backpackershotel dichtbij Tugela Falls, in het noorden van Drakensberg. Middenin een ontzettende onweersbui. We wilden een tocht gaan maken te paard (georganiseerd, maak u geen zorgen!), maar dat ging dus niet door. Jammer dan. Morgen willen we graag de berg waar de Tugela Waterfall vanaf komt beklimmen (hiken), dit is de hoogste waterval van ZA en de tweede hoogste ter wereld. Waarschijnlijk kan dat maandag pas en gaan we morgen paardrijden, mountainbiken en vliegvissen, ja, goed gevuld programma. Dat is allemaal wel afhankelijk van het weer, want nu is er echt niks te zien behalve regen.. Maandag willen we naar Durban en vervolgens verder naar het zuiden, richting Kaapstad. We hebben overigens een geweldig auto`tje, wel een beetje vrouwelijk volgens Niek. Het is een Kia Picanto, een hele mooie kikkergroene. Hij heeft pas 2000 km op de teller staan, dus hij heeft het wel meteen zwaar te verduren met ons.

We houden jullie op de hoogte!!

Groetjes en xx

Niek en Fieke

• 10 December 2006 - 10:52

Sarina Veldhuis:

nou erg leuk dat het afscheid zo goed verlopen is jullie zullen het vast wel gaan missen!!!!!!maar leuke plannen die jullie op het programma hebben staan, nou fieke we spreken snel af als je weer in ons eveneens regenachrige land bent! ben benieuwd dikke knuffel

• 10 December 2006 - 13:07

Klompje:

Heyhey!!
    Was weer even benieuwd hoe het ging met de "backpackers", maar ik lees dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben. Heel mooi!!
    Wel super dat jullie nu nog de tijd hebben om rond te trekken, zijn natuurlijk veel mooie dingen te zien daar!!
    Ben erg benieuwd naar de foto's, dus mochten jullie tijd over hebben in jullie drukke programma...
    Wen trouwens maar vast aan de regen,hier doet het de laatste tijd niet anders :(!!
    Veel plezier nog!!
    Groetjes karlijn

• 10 December 2006 - 14:31

Erik ,Carien/Vorden:

Hallo lieve mensen,

Jullie belevenissen opnieuw gelezen, fantastisch dat jullie beiden een goede beoordeling hebben gehad en zo met een goed gevoel op reis kunnen en kunnen genieten,geweldig!
    Onvoorstelbaar dat jullie al weer zo'n tijd weg zijn en dat het er bijna op zit.Het zal wel even afzien zijn om terug te zijn in Nederland,qua temperatuur en uitzicht, wel leuk om alle vrienden en familie weer te zien.Soms zul je misschien toch wel een beetje heimwee hebben gehad.Fieke woensdag de verjaardag van opa gevierd,het was gezellig mede door de aanwezigheid van je broers en Machiel.Machiel had voor opa ook nog een kadootje gekocht,lief dat hij er was en attent van hem.Je schreef toen dat het jammer was dat je er niet bij kon zijn, maar ze geven samen nog een feestje ter ere van het feit dat ze 80 zijn geworden, dus je kunt het nog een keer vieren.
    Fieke en Niek geniet van dat mooie land, wel uitkijken met dat berg beklimmen en andere gevaarlijke acties, hoor!!!We zien jullie graag heel terug komen op 28 december.

• 10 December 2006 - 16:45

Joop.:

Nou veel plezier samen, en let op. Is de kikker groene wel lekker snel het moet natuurlijk nog wel even gebeuren de komende weken.Een strak schema zal er gevolgd moeten worden.Hou je haaks Niek en Fiek

• 12 December 2006 - 15:25

Arno:

De eerste paar dagen van jullie trip zitten erop..hoe bevalt het??? Leuke dingen op de planning staan hoor!! Kwist niet dat jullie van die vliegvis-types zijn haha ;) Oooh krijg net een smsje van je bro..toevallig :) Kleine update voor degene die dit allemaal lezen: de wereldreizigers zitten nu in Durban en het is erg gezellig, ze komen net vant strand :) Drakensbergen was koud en mistig maar wel erg mooi. Zo weet iedereen dat ook weer ff!
    Heel veel plezier tijdens jullie tocht naar Kaapstad, wordt vast een onvergetelijke tijd!!
    Hier alles top btw, scriptie gaat zn gangetje en voor de rest vermaak ik me prima :) We keep in touch, Hasta luego mi hermano!

• 12 December 2006 - 18:41

Marie:

Hoi Fieke en Niek,
    Geweldig dat jullie de stage goed hebben afgesloten,fijne weken nog , als ik het allemaal zo lees gaan jullie, of is al gedaan,nog mooie en spannende dingen doen.
    Leuk zo'n kikkergroene Kia.
    Alles is hier verder goed, ben ons huis in kerstsfeer aan het brengen,naar witte kerst ziet het er nog niet uit, maar wie weet. Geniet samen nog maar van al dat moois.
    Goed op blijven
    passen, dat jullie wel heelhuids terugkomen in ons kikkerlandje.

Liefs, Marie.

• 12 December 2006 - 21:13

Willy:

hallo daar:hele fijne vakantie!! Nog even lekker genieten voor jullie weer naar Nederland gaan!!

Tot (bijna)Oudjaar dan maar en veel plezier nog!
    groetjes van Willy.

• 13 December 2006 - 06:33

Bert:

Hee mensen!

Was gezellig dat jullie ff langs kwamen in Durban. Heel veel plezier nog met jullie tripje!

Groetjes Bert

• 15 December 2006 - 11:18

Wim En Hermien:

Hallo Fieke en Niek.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en nu aan het mooiere gedeelte van de route beginnen.
    Voor de overige lezers. Gisteravond hebben wij Niek en Fieke gesproken.Ze zitten ergens tussen East London en Port Elizabeth en volgen vandaag hun weg richting Knysna(mooie kustlijn)en Oudshoorn. Deze plaats staat bekend om de vele struisvogelfarms en er is een wildpark met krokodillen en vele katachtigen. Het weer valt een beetje tegen.Zoals eerder gezegd was Drakensbergen erg koud en mistig.In Durban hebben ze nog wel even aan het strand gelegen.Woensdag was zonnig,maar zaten ze de hele dag in de auto en donderdag was het bewolkt.
    Jullie krijgen allemaal de hartelijke groeten!
    Fieke en Niek een hele mooie vakantie verder en tot horens.