Officiele update ;P - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Officiele update ;P - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Officiele update ;P

Door: Niek en Fieke

15 December 2006 | Zuid-Afrika, Knysna

Hallo Allen!!

Na alle korte updates (thanx!!) nu onze officiele update.

We zijn zaterdag, zondag en maandag in/om Drakensbergen geweest, daar hebben we flink wat regen gehad. Desondanks hebben we wel mooi kunnen paardrijden en hiken. Echt een geweldig mooie omgeving, wij hadden alleen erg veel mist. Dus de hoogtste waterval van ZA en de 2 na hoogste ter wereld hebben wij voor ong, een 1 meter gezien (wel goed gehoord ;)! Was echt geweldig leuk, zelfs bergbeklimmen was een deel van de reis nodig.
Vervolgens zijn we maandag naar Durban gereden, dit is een strandstad. Ook weer super gehad, vooral dankzij het gezelschap!! We zijn daar op bezoek geweest bij vrienden die we in het Kruer park onmoet hebben. Bij hen de buurtkroeg onveilig gemaakt (binnen golf gespeeld, een echte uitdaging). De volgende dag heerlijk met de kop in de zon gelegen en van de golven genoten, super! `s Avonds werden we door de Durbanaars meegenomen naar het hoogste restaurant in Durban. Een rondraaiend restaurant waar de ober ons nog naar het dak meenam, geweldig uitzicht, in 1 avond heel Durban gezien..
Woensdag zijn we vroeg vertrokken naar Cintsa, een strandplaatsje bij East London - voor de insiders -. Daar hebben we in een tent geslapen, wel luxe met bedden en uitkijk op zee, ja we weten wel waar we heen gaan.. Donderdag zijn we naar Jeffreys Bay vertrokken. Dit ligt net iets onder Port Elisabeth. Daar hebben we even rond kunnen neuzen in de winkels ivm bewolking. `s Avonds was het daar gezellig aan/in de bar. Onze tafelvoetbalkwaliteiten opgehoogd met een Schotse, een Duitse en een Canadese. Was alleen jammer dat onze kamer ook naast de bar was en we dus niet echt lekker vroeg konden slapen. En dat terwijl we vrijdag (vandaag) een heel heftige dag hadden!! Vandaag hebben we nl de hoogste bugee ter wereld gedaan (216 m), aaaaaah! We kwamen redelijk vroeg aan, rond 10.00 - met miezer, hoe kan het ook anders - en mochten al snel de brug op. Daar onze jump gedaan, super gaaf! Het gevoel van de vrije val is echt onbeschrijflijk. Het was wel super snel voorbij, gelukkig hebben we allebei een dvd, dus iedereen kan met ons nog even nagenieten :D! Nog even wat gedronken om bij te komen en de adrenaline laten zakken, voor de veiligheid.
Dichtbij ligt Plettenberg, daar zijn we in de middag naar een Elephant Sanctuary geweest en hebben daar met olifanten gelopen, ze geaaid en flink veel foto`s gemaakt. Erg bijzonder om zo dicht bij die machtige beesten te zijn.
Nu zitten we in een backpackershostel in Knysna, leuke accomodatie en flink veel te doen. Morgen gaan we wsl kanoen in een mooi riviergebied en hopelijk kunnen we `s middags weer eens genieten van de ZA`se zon. Daarna gaan we naar Wilderness en de rest van de planning, tja das natuurlijk weer een verassing!!!

Groetjes en een dikke kus!!

Niek & Fieke

• 16 December 2006 - 12:10

Arno:

Gaaaaaaaaaf dat bungee jumpen :D Haha stoer hoor dat jullie dat allebei hebben gedaan!!! x

• 16 December 2006 - 18:31

Joop.v :

We zijn trots op jullie wat een belevenis fijn dat er foto s van zijn anders geloof je het niet. Gisteravond dank je wel avond bij E.H.T.C gehad was gezellig, Niek en Fiek hou ons op de hoogte van alle mooie dingen.

• 17 December 2006 - 21:36

Marie:

Hoi Fieke en Niek,
    Wat een avonturen allemaal. En dat bungee jumpen, ik moet er zelf niet aan denken om zoiets te gaan doen, geweldig veel lef hebben jullie met z'n tweeen.Vandaag in Epe wezen wandelen de midwinterhoornwandeling was gezellig na de tijd aan de snert en de gluhwein.
    Dinsdag verjaardag van Reinder.
    Tot slot goed op jullie zelf blijven passen, en fijne dagen nog.
    Tot gauw.
    Liefs,
    Marie.

• 19 December 2006 - 22:06

Marieke Z:

Hello dame en heer!!! Voor jullie zit het er allemaal weer op zeg qua stage. En lekker aan het rondreizen nu. Jullie hebben weer schat aan ervaring opgedaan. Vooral bungee jumpen ........ Maar hiero gaat goed. Laatste weken ook voor mij. Laatst tijd beetje ziek geweest. Maar komt goed. Kerst en oud & nieuw voor de boeg. Wanneer landen jullie weer in Nederland? Kunnen we hoop ik 1e week januari afspreken met meer lui en dan mooi bij kletsen!!!!
    Zet hem nog op daar en tot snel weer.
    Liefs Marieke

• 21 December 2006 - 10:36

Marielle:

Nog een paar dagen genieten daar en dan weer terug naar het fantastische Nederland!!!Veel plezier nog en Fieke binnenkort drinken we d'r weer een, gezellie.....
    Doei,doei