Kruger weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Kruger weekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Kruger weekend

Door: Niek en Fieke

24 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ej lieve mensen,

dit weekend was het zover: het Kruger weekend! Vrijdagochtend de auto ophalen, was een leuke Toyota Tazz waar je prima met z'n tweeen in kon zitten. Vervolgens gingen we de panorama route rijden om wat van het land te kunnen genieten. We hebben o.a. godswindow, wonderview, three rondavels en de berlin waterval bekeken. Was echt super mooi en hebben echt genoten onderweg! Moesten aan het eind wel even voortmaken omdat we nog twee andere meiden moesten ophalen, dit is ons wel duur komen te staan. We zagen namelijk niet dat er een snelheidscontrole achter de heuvel was en werden dus met 28km te hard van de weg gehaald! Dit geintje kost eigenlijk 1000R (100euro)maar door onderhandelingen konden we wegrijden voor 300R. Daarna kregen we ook nog een smsje dat de meiden al wat anders hadden geregeld en er al waren...:S. Eenmaal aangekomen bij de lodge zag het er goed verzorgd uit. Zaten met 3 andere jongens uit Durban in een huisje waarmee we gelachen hebben totdat we buikpijn kregen. Zaterdagochtend moesten we vroeg op om vervolgens een jeepsafari te maken. Hier hebben we allemaal dieren bekeken: Olifanten, leeuw, zebra's, buffels, nijlpaarden, impala's, wilde honden, giraffen en een vogel met een rode kam??? die was echt heel bijzonder want onze gids (Hans) had die nog nooit gezien in het park!s' Avonds fijn een drankje in doen aan de bar en vervolgens het feest nog met z'n vijven doorgetrokken tot uurtje of 2/3, was erg gezellig. Zondag wel weer vroeg opstaan (6uur)om een riversafari te maken. Een trage boot die gelukkig niet te hard schommelde. Weer o.a. wat olifanten gezien, nijlpaarden en krokodillen. 's middags een wandelsafari waar de groep van Fieke nog een spannend moment beleefde: Op zoek naar dieren kwam er een buffel de struiken uit (dit is een van de gevaarlijkste dieren ivm hun agressie, vooral oudere mannetjes hebben daar last van, goh...) het bleek een wat ouder mannetje te zijn, die ons bezoek niet op prijs stelde. De twee gidsen laadden hun geweren onmiddelijk en we moesten meteen achteruit. Gelukkig taaide onze oude buffel toen af en konden we onze safari vervolgens rustig voortzetten met als enige andere dier, een tarantula spin... Nieks spannenste moment was een spin van ong. 6cm. Beetje jammer dus. Daarna gezellig met z'n allen braaien in de jungle. Hier kreeg je gratis allemaal torren op je en in het eten, dit kon Fieke wel waarderen. Ze zegt zelf 1x gegild te hebben maar het waren er echt minstens 3 ;). ' s Avonds weer een drankje en een kussen gevecht en toen was het tijd om te slapen. Maandag lekker ontbeten en toen via een andere mooie route terug gereden naar Pretoria. Dinsdag de bus gemist naar stage dus we hadden een verplicht dagje vrij om helemaal bij te komen van alle indrukken van het weekend.

Groetjes en x
Fieke en Niek

• 25 Oktober 2006 - 20:33

Wim En Hermien:

Hallo Fieke en Niek,
    Zo te lezen hebben jullie weer een mooi weekend beleefd. De foto's geven een fraai beeld van wat julllie allemaal gezien hebben. Bij God's window hadden jullie een beter en mooier uitzicht dan wij destijds. Met name de foto's v.d. olifanten en
    zonsondergang vind ik heel mooi.Jammer dat jullie de neushoorn en luipaard gemist hebben. Die zwarte vogel met rood,is waarschijnlijk de bromvogel en hebben wij toevallig ook gezien! Wij hopen dat jullie hier weer een tijdje op kunnen teren en nu weer vlot met de stageopdrachten aan de slag gaan. Veel liefs W+H.

• 26 Oktober 2006 - 11:28

Arno:

In navolging van pa&ma ook weer een berichtje van mij :) Top dat jullie het zo gezellig hebben gehad vant wknd!! Had ook niet anders verwacht eigenlijk, Kruger is natuurlijk briljant! En int gezelschap van leuke mensen moet dat helemaal goed komen. Mooi verhaal ook van die boete haha! Wat zijn de plannen voort komende weekend? Kga met studievrienden een weekendje weg, hoop dat mijn fiets volgende week gejat is zodat ik net als jullie een dagje kan bijkomen haha ;)
    We contacten!
    Ciao Arno
    Ciao Arno

• 26 Oktober 2006 - 13:54

Marloes:

Dat ziet er gaaf uit wat jullie allemaal beleefd hebben in de jungle,echt een belevenis zo in het wild die dieren te zien wauw!! echt mooie foto's.
    Groetjes Marloes

• 26 Oktober 2006 - 20:44

Karlijn:

Hey Fieke en Niek!!
    Super om te lezen (en te zien) dat jullie het zo naar je zin hebben daar!!
    Ziet er allemaal geweldig uit!!
    Lijkt me echt super zo'n safari-weekend,begint bij mij meteen weer te kriebelen!!
    Heel veel succes op stage allebei en geniet nog van jullie tijd daar (en van het ongedierte)....
    Nou tot jullie volgende verhaal,ben benieuwd!!
    Ayo!!
    Liefs Karlijn

• 27 Oktober 2006 - 06:14

Hermien:

Dag Fieke en Niek
    Jullie hebben een waterijsje gehad onderweg hoorde ik, pas hier mee op aub. want de kans dat dit met besmet water gemaakt is, is te groot. Zorg dat jullie altijd voldoende fleswater bij jullie hebben! Een fijn weekend alvast . Groetjes.

• 27 Oktober 2006 - 15:33

Fam Fennebeumer:

He hoi hallo,

fieke, hoe gaat die? Zo aan de foto's te zien gaat ie lekker. Top!!

Hier gaat ook alles goed. Woensdag de sleutel van het nieuwe huis en Daniël groeit als kool.
    Groetjes,
    Bob Nanique en Daan

• 28 Oktober 2006 - 13:40

Marion:

Ik heb van Arno jullie webadres gekeken en kijk nu regelmatig even! Erg gaaf wat jullie doen en zien, mooie foto's ook! Geniet er nog van en veel succes daar! Groetjes Marion (v. A. uit Grunn ;))

• 29 Oktober 2006 - 07:48

Veldhuisjes Vlist:

mooi dat het kruger weekend zo goed bevallen is ook dat je de plaatselijke bevolking ook een beetje sponsert door die bekeuring dat over kompt bijna niemand van onze fam:trouwens toen je vader en moeder op vakantie waren liet je de jongens mooi zitten niet een keer de kranten rond gebracht vonden ze niet leuk van jouw hadden het trouwens wel kunnen weten nu tot de volgende keer gr lucas en geurt

• 29 Oktober 2006 - 10:02

Joop En Inge:

Wat een machtige foto's vooral de waterval is adembenemend lijkt me te gek om dit allemaal mee te maken. groetjes

• 29 Oktober 2006 - 21:49

Marie.:

Dag Fieke en Niek,
    Wat een prachtige foto's, en een mooi verslag van jullie belevenissen, goed om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben.Een goede stage week. En blijf goed op jullie zelf passen
    Liefs uit Beemte-Broekland.
    PS.Het Gospelkoor was schitterend veel brothers and sisters.Ik heb meteen maar een cd van ze gekocht, deze al meerdere keren opgezet, heerlijk

• 01 November 2006 - 09:07

Ria H&G:

Hoi Fieke en Niek,
    Wat leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Als ik de foto's zo zie moet het wel een mooi land zijn, Fijn dat jullie het zo'n mooie tijd hebben daar, heb je later iets om op terug te kijken.
    Groetjes Ria

• 08 December 2006 - 13:47

Martijn:

Hai, even via deze weg, maar ben op zoek naar huisvesting met andere studenten in Pretoria vanaf februari, kunnen jullie mij misschien helpen?? Bedankt alvast; martijn@khaya.nl