Stage = begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Stage = begonnen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Stage = begonnen

Door: Niek en Fieke

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Allemaal!!

Ondertussen zijn we echt begonnen met onze stage. We hebben al mooie ervaringen mogen beleven: gemiddeld 4 patienten per dag. Dat zullen we maar het ZA`se tempo noemen :) Moeten om 8.00 beginnen, terwijl we om 9.00 pas echt aan het werk kunnen en 9.30 aan het werk gaan. Daarvoor moeten we dan wel om 5.45 het bed uit, want de bus vertrekt om 6.30 bij het huis.
En waarvoor: mensen met AIDS, TBC, Meningitis (hersenvliesontsteking), schot- en steekwonden, hersenbloedingen, whiplashes door verkeersongelukken. En over het algemeen is het minimaal een combi van de 3 hierboven genoemde.
Wat dat betreft zie je hier wel patienten die je in Nederland niet ziet en dat is toch ook wat we willen....
Jammer is wel dat we aan het eind van de dag zo moe gestreden (van het wachten en wachten en...) zijn, dat we na 2 biertjes/rose`tjes al onder tafel liggen, scheelt wel in de kosten...
De kosten vallen hier sowieso wel mee, het is een stuk goedkoper dan in Nederland. Dus we eten heel gezond; braaien, rijst met chicken tonight achtig iets, aardappels met sla en naar wens vis of vlees, lasagne enz. Netjes he.
Vandaag hebben we op stage met onze stagebegeleider Zipo overlegd dat we een week minder stage lopen omdat we 5 dagen pw stage gaan lopen (gemiddeld)ipv 4 zoals in Nederland. Nu kunnen we dus 2 weken rondtrekken door ZA, das mooi!!
Dit weekend willen we naar het Lions Park dichtbij Johannesburg. Moeten nog een auto regelen, maar willen morgen ook graag aan/in het zwembad liggen. Wordt dus een zware dag ;)

Groetjes en fijn weekend allemaal!!!

  • 29 September 2006 - 20:53

    Sanne:

    Hey Niek en Fieke,

    Dat wachten en later beginnen dan ze zeggen klinkt als african time... Dat merkte ik ook al toen ik in Ghana was. Veel plezier van t weekend!

    Liefs Sanne

  • 30 September 2006 - 13:08

    Arno:

    Prachtig prachtig!! Mooie verhalen, damn wat heb ik nu ook weer een zin om die kant op te gaan!!! :D Ideaal dat jullie die 2 weken vakantie hebben weten te regelen, echt heel vet! Ist eigenlijk niet lastig om die patienten met schotwonden enzo te zien..niets voor mij haha. En de gerechten die jullie maken klinken prima, als je weer terug bent kun je ook mooi een keertje hier komen koken Niek hehe. Goed weekend natuurlijk, hoe was Lion and Rhino park??

    Groetjes uit Grunn!

    PS Niek, heb je je NLse tel nog aanstaan, kan ik je daar namelijk op smsen..

  • 30 September 2006 - 18:53

    Machiel:

    nou, ik heb ook eindelijk jullie site gevonden. wanneer worden er foto's op gezet. ben wel benieuwd naar jullie stekje.
    veel plezier morgen in het lions park.

  • 01 Oktober 2006 - 17:45

    Niek:

    Hola hermano!
    que tal?
    hier alles goed! lion park ging helaas niet door, auto huren waren we te druk voor en te weinig zin. wilden we maar naar een prehistorisch museum..bleek na 45 min wachten dat de bus niet rijdt op de zondag. toen maar 4km gelopen naar een birdpark, was leuk! Mijn Ned nr heb ik nog aanstaan, je kunt gerust sms'n, vink leuk!

    ciao, Niek

  • 03 Oktober 2006 - 20:48

    Marieke Z:

    Hallo dame en heer!! Nou ik lees het allemaal wel weer. Avontuur ten top! Volgens mij was bij mij al zo'n beetje de top bereikt haha. Maar goed te horen dat het jullie bevalt en een beetje in het ritme zitten. Mijn nederig excuses trouwens voor de late reactie. Maar vanaf nu ga ik het bijhouden.
    Mijn stage is ook goed begonnen. Nu echt leuk team met allemaal dames. En tot nu tevreden... Gelukkig maar. En met die oudjes gaat alles prima. Ik zou zeggen: werk aan jullie "quality time" en hou je haaks ...
    Liefs Marieke

  • 04 Oktober 2006 - 21:32

    Broertje!:

    Howzit my brother?? Ja kblijf je 'lastig vallen' met berichtjes op je site hoor..ben nog steeds vet jaloers!!! De herfst is hier begonnen (lees: regen) dus wil ook die kant op!! Hoe zit het eigenlijk met hotmail, kun je daar al een beetje op? En hebben jullie toevallig Skype? Zo ja, voeg me ff toe kunnen we keertje bellen, lijkt me leuk! Hier alles ok btw, stage en werk gaan z'n gangetje..donderdag weer ff de student uithangen..hehe heerlijk! Have fun my brother!
    Mis je! Ciao x

  • 05 Oktober 2006 - 14:51

    Marloes:

    Hoi Hoi Fiek en Niek,
    Alles gaat goed met jullie(zo te lezen en de foto's )
    Leuk dat jullie met meerdere studenten in 1 huis zitten,party! party!het zijn zeker lange dagen die jullie maken dat is wat minder en vinden jullie niet eng al die ziektes en open wonden je zal er ook wel aan moeten wennen..,maar wat mooi dat jullie langer kunnen gaan rondtrekken super!
    Tropische temp.daar zeker!?
    Hier in nederland is de herfst ingetreden. alles gaat zijn gangetje hier.. nog geen gekke nieuwtjes of zo maar we houden jullie op de hoogte hoor!!Fiek we missen je wel hoor!! Het is al bijna weekend dus alvast een goed weekend daar en heel veel succes we stay in touch liefs Femke en Marloes

  • 05 Oktober 2006 - 17:06

    Fam Veldhuis Vlisstr:

    Dag dag fieke en niek,
    leuk om zo jullie verslagen enz op het net te lezen zijn blij dat alles goed gaat !!!! ps frits je mag je kamer wel eens opruimen dikke kus van ons

  • 05 Oktober 2006 - 20:07

    Rietje Dijkerman:

    Dag Niek, Ik had je moeder vanavond aan de telefoon, ze is gauw jarig en dan mag ik altijd komen. Vind ik heel gezellig, even bijkletsen met mijn nichtje.Ik heb gauw jullie site opgezocht en de verhalen gelezen en de foto's bekeken. Geweldig!! Ik blijf jullie volgen.

  • 07 Oktober 2006 - 09:08

    Pim:

    heey fieke en niek sorry voor mijn late berichtje maar wist nu pas jullie site dus.
    Maar zie al wel mooie fotos met lekker weer dat is wel beter als die regen hier. enne 4 patienten per dag dat is wel heel wat dan :P.
    gelukkig wel heel fijn dat jullie het naar jullie zin hebben.
    groeten Pim


  • 07 Oktober 2006 - 12:50

    Joop Veldhuis:

    Hoi Fiek en Niek
    Ben blij dat je aardappels eet en vis,blijf gezond eten. Je vader is nu 18 dgn x 25 sigaretten minder ongezond bezig geweest,de huid ziet er al een stuk beter uit vlgs. je moeder.
    groeten je vader

  • 07 Oktober 2006 - 12:54

    Opa En Oma Sande:

    Hoi Fieke en Niek
    Wij waren even bij je ouders vanuit Twello en keken even mee naar jullie berichtjes en foto's we zien dat je het goed maakt en dat je al wat gezien hebt mooie vogels Veel groetjes van ons

  • 07 Oktober 2006 - 12:56

    Inge V:

    Hoi
    Even een vraagje of jullie het huis en het ziekenhuis op de foto willen zetten Ben nl. nogal nieuwsgierig O ja we hebben net bericht we gaan echt met vacantie.
    groetjes

  • 07 Oktober 2006 - 15:01

    Nanique, Daniël, Bob:

    Hoi Fieke, super dat je het naar je zin hebt. We gaan je zeker volgen!! Groetjes uit het kleine Apeldoorn en een kus van Daniël.

  • 08 Oktober 2006 - 11:24

    Herman En Bep:

    Ook wij hebben jullie site gevonden. Leuk om te lezen wat jullie meemaken en natuurlijk de foto's. Erg leuk. Goede stage en veel plezier samen.

  • 08 Oktober 2006 - 13:00

    Hermien En Wim:

    Hei luitjes: we zijn net terug uit Groningen. We hebben een leuk weekend gehad. Veel gewandeld (lees slenteren) en nog even met Arno koffie gedronken en bijgekletst. Met jullie gaat het goed hebben we begrepen dus nog 3 maandjes volhouden. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 December 2006

Top vakantie!

15 December 2006

Officiele update ;P

09 December 2006

Jaaaa, op reis!!!!

28 November 2006

1e week Chest

21 November 2006

Weekend van uitersten

Actief sinds 04 Sept. 2006
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 17362

Voorgaande reizen:

21 September 2006 - 22 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: