Tweede week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van fiekeandniek - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Niek en Fieke

09 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey luitjes,

weer een week voorbij dus weer tijd voor een nieuwe up-date. Dit keer zelfs met foto's, we beginnen het te leren!
De stage week is ons goed bevallen. Wel rustig maar dat hou je toch. Dinsdag een operatie bekeken van iemand waarvan de schedel met een panga (kapmes) was ingeslagen. Deze moest dus een beetje worden rechtgezet, we zijn allebei op de been gebleven, vooral Fieke is daar erg trots op! Misschien toch het verkeerde beroep gekozen. We beginnen het echt smerig druk te krijgen hier...hebben twee patienten erbij gekregen dus dat maakt het totaal op 4! Het leuke is dat diegene die de operatie is ondergaan nu onze patient is! Daarnaast een man van 97 met een hersenbloeding en parkinson, genoeg om aan te sleutelen dus. En nog een vrouw met een hersenbloeding en een kind van 8, maar die hebben we nog niet gezien dus dat wordt een verassing strakjes.

Weekend was weer erg gezellig, met vrijdag de braai met z'n allen en zaterdag naar de dierentuin geweest. Was een best grote dierentuin, alleen een beetje veel tuin en weinig dieren. Maarja zolang er van alles 1tje is dan ist goed toch?!
's Avonds wezen stappen, kwamen eerst een 'discotheek' niet in omdat we een copie meehadden van ons ID ipv het orgineel. Zijn al die mensen hier in ZA zo makkelijk...doen ze daar moeilijk over, beetje jammer. Toen een andere tent geprobeerd waar je 21 voor moet zijn, kwamen sommige vorige week niet in, maar nu werd er helemaal niet gecontroleerd. Echt een super avond gehad met z'n allen! Beetje vage muziek maar als je avond maar 10euro kost maakt dat een hoop goed :P.

Wij gaan weer aant werk!

Groetjes, X
Fieke en Niek

• 10 Oktober 2006 - 12:29

Joran:

Goeie shit (H)

• 11 Oktober 2006 - 17:41

Mariëlle En Jürgen:

Dag die Fiek! We hebben eindelijk de site gevonden. Hulde! Goed te lezen dat het goed met je gaat..ook goed te lezen dat je de drank niet links laat liggen. Waren we toch een beetje bezorgd over. Voor jouw info: 't huisje ziet er nog keurig uit, volgens ons is er (nog?) niets kapot gegaan. Maar goed, jij bent er dan ook niet...;)

• 11 Oktober 2006 - 21:14

Tu Hermano!:

Haha heerlijk jongen..btje pannekoeken bakken, lekker hoor! :) Nog gefeliciteerd met ma trouwens, hoorde dat je er vanmorgen vroeg bij was met smsen, keurig hoor!! En hoe ist 'op de zaak'? Vermaken jullie je nog wel een btje daaro..vast wel he! Wknd klinkt prima..en dat weertje, echt genieten! Wordt tijd dat ik afstudeer en ook de zon op ga zoeken :)
    Geniet ervan jongen! Spreek je snel weer, x

• 12 Oktober 2006 - 18:47

Andrea En Harry:

Hoi Niek

Hartstikke leuk om je ervaringen te lezen en de foto's te zien. Vooral die bij de waterval was mooi ( uiteraard ook de dames om je heen) Uit je verhaal maakten wij wel op dat je het niet bepaald heel druk hebt. Is dat toeval, of komt dat net zo uit?
    Wat heeft tot nu toe de meeste indruk op je gemaakt?
    Hier in Nederland gaat alles zo zijn gangetje. Gisteren heb ik nog een hele poos met je moeder aan de telefoon gezeten , even lekker bijkletsen. Zaterdagavond gaan we naar haar toe. Luuk gaat ook mee en Muriel gaat stappen ( "pa en ma zijn toch weg") met een stel vrienden. Ze gaat tegenwoordig steeds naar Singers of de Weduwe, misschien komt het je nog bekend voor?
    Nou Niek wij volgen je berichtjes hier, veel plezier verder en de groeten van ons allemaal
    Harry, Luuk, Muriel en Andrea

• 12 Oktober 2006 - 19:16

Dees:

Hai Fiek,
    Leuk dat jullie het leuk hebben! Ik heb ook eindelijk de site gevonden! Leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken op een dag! haha
    Ik heb ook nog een nieuwtje, heb eindelijk ontslag genomen! haha!
    Nou nog erg veel plezier!
    Kus Dees

• 14 Oktober 2006 - 14:30

Willy:

hallo niek,
    leuk om jullie verhaal te horen en de foto's.Kunne we zien waar je zit! Wel heftig, zeg, zo'n operatie!! Nou, werk ze en veel plezier daar! groetjes, van ons allemaal, doei!

groetjes Willy gerrits en de rest.

• 14 Oktober 2006 - 18:35

Opa En Oma's:

Hallo Niek: we zijn nu op de verjaardag van Hermien en hebben genoten van je site (foto's) Nog bedankt voor de mooie kaart en we hopen dat je een mooie tijd hebt in Afrika. Doe de groeten aan Fieke en tot horens of mailens.

• 20 Oktober 2006 - 20:10

Willy En Oma:

hallo niek, hoe is het? oma heeft jullie foto's ook gezien;leuk!! groetjes van ons allebei.
    veel succes met je stage!
    doei!!